Παρασκευή, Μαρτίου 20, 2009

"Ψάχνω να βρω φάρμακο για το μίσος"

«Στην πατρίδα μου υπάρχει μια παροιμία: "Αν θες να γιατρευτείς, να μιλήσεις". Τα ζώα όμως, όταν υποφέρουν, πονούν, είναι άρρωστα, δεν μπορούν να το πουν στον γιατρό... Όταν ήμουν παιδί, είδα κάποιες απ΄ τις άρρωστες κατσίκες που βοσκούσα στο χωριό μου να απομακρύνονται από το κοπάδι, να απομονώνονται και να βόσκουν ένα συγκεκριμένο χόρτο- δηλητηριώδες, που όμως τις γιατρεύει απ΄ την αρρώστια. Αυτό κάνω κι εγώ. Είμαι βαθιά άρρωστος, το δηλητήριο του μίσους, του θυμού, της εκδίκησης, είναι μέσα μου. Απομακρύνθηκα απ΄ τη Ρουάντα και κάνω ταινίες γι΄ αυτήν. Ψάχνω το φάρμακο για την ψυχή μου. Είμαι κι εγώ ένοχος που υπήρξα μάρτυρας αυτής της σφαγής, που κρύφτηκα, που δεν είμαι κι εγώ ένας ακόμα νεκρός...».

Ο 33χρονος σκηνοθέτης Ζιλμπέρ Νταχάγιο, ο εγγονός του τελευταίου παραμυθά της αυλής του βασιλιά της Ρουάντας, ο γιος του Τούτσι κτηνοτρόφου, είναι ο πρώτος επιζών της γενοκτονίας στην πατρίδα του που μιλάει γι΄ αυτήν σε μια ταινία διάρκειας δυο ωρών, η οποία προβάλλεται στο 11ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ της Θεσσαλονίκης.

Η συνέχεια στα Νέα

Δεν υπάρχουν σχόλια: